Múzeumpedagógia a Forster Központ intézményeiben

2012. szep. 27, - 11:01 de.

A Forster Központ múzeumpedagógiai tevékenysége

Különösen az ifjúság, a gyermekek körében a médiahasználatra (s benne az internetre) fordított, képernyő előtt töltött idő folyamatosan növekszik, és a médiaélményeknek egyre nagyobb jelentősége van a társadalmi identitás alkotásában. Ennek következtében a természeti környezettől indulva fokozatosan a virtuális valóság digitális környezetébe sodródik, eközben szükségszerűen veszti kapcsolatát a biológiai létét alapvetően meghatározó természetes térrel és idővel. Mindez a múzeumok alapvető célját, az emberiség múltját és jelenét dokumentáló valóságos tárgyak és információk megőrzését és hozzáférhetővé tételét nagyon jelentőssé és értékessé teszi.(Vásárhelyi Tamás 2009)
Tovább >>> 

kkkkkkkkkkkkkkkkk

kkkkkkkkkkkkkkkk

TÁMOP-os projektjeink - a közművelődési és múzeumpedagógiai terv célja

Különös jelentőséget nyer kiállítóhelyeink múzeumpedagógiai koncepciójának megalkotása annak ismeretében, hogy a felmérések szerint a magyarországi múzeumok látogatóinak mintegy fele a közoktatásból jön, és hogy a látogatóvá nevelést, illetve a kulturális örökség megbecsülésére és használatára nevelést fiatal korban érdemes elkezdeni.
Tovább >>>  

kkkkkkkkkkkkk

kkkkkkkkkkkkkk

Kalandra fel! – hatezer-háromszáz gyerek a műemlékeinkben

Augusztus közepén adtunk hírt arról, hogy immár 20 fölé emelkedett a Műemlékek Nemzeti Gondnoksága által elnyert uniós pályázatok száma, miután a Nemzeti Fejlesztési Kormánybizottság támogatta az intézmény újabb négy nagyprojektjét. A Gondnokság eddig megnyert projektjeinek összértéke meghaladja a 12 milliárd forintot, így jelenleg a legnagyobb kulturális projektgazdának számít. Ezeknek a számoknak a tükrében talán eltörpül az a nagyjából 130 millió forint, amelynek az elnyerésére múzeumi programokkal pályáztak és múzeumpedagógiai fejlesztési koncepciókat dolgoztak ki az intézményben a Gondnoksághoz tartozó műemléki helyszínekre.
Tovább >>> 

kkkkkkkkk

Múzeumpedagógia 2012-ben a TÁMOP pályázatok keretében

Aranyidők Eszterházán – a projektnyitó rendezvény meghívója >>>

Aranyidők Eszterházán - képes beszámoló a projektnyitó rendezvényről >>>

Márton-napi rendezvény Eszterházán - képes beszámoló a múzeumpedagógiai program keretén belül szervezett családi programról >>>

KULTÚRÁK KERESZTÚTJÁN – meghívó a Jakováli Haszan-dzsámi múzeumpedagógiai projektnyitó rendezvényére >>>

KULTÚRÁK KERESZTÚTJÁN – képes beszámoló a múzeumpedagógiai projektnyitó rendezvényről >>>

A hűség jutalma – Múzeumpedagógiai foglalkozások az ozorai Pipo-várkastélyban. (Meghívó a projektnyitó rendezvény megnyitó ünnepségére) >>>

Márton-napi családi délután Ozorán - a múzeumpedagógiai program keretén belül szervezett családi program meghívója >>>

“Mesélő-kastély” Fájban - múzeumpedagógiai projektnyitó

cccccccccccc

cccccccc

Látogatói kommentárok

Név:

Email:

URL:

Jegyezz meg!

Értesítsen, ha újabb kommentár érkezik!

Írja be az alábbi képen látható szöveget: